Ragge´s Smashfest Intressekoll - Uddevalla, Sweden; August 12, 2011

Subscribe to this topic.

Topic

Page: 1 9 · 16 17 18 19 20 ·
2:10 PM Nov 28 2011 2011
xzx
Picture Perfect
xzx won a Screenshot of the Week Contest!xzx contributed to the Stadium community.

@Schwa: Then you don't know what the word "busy" means. Besides, your smashers are gathered at the same place, our smashers is not gathered at the same place, no, we are spread out the whole country. That's why it is so hard for us arrange a single Brawltournament. But I sure appreciate your thought though! ;)

@Ecchi: ;) Please attend Ragge's tournament too!

@JerkPhil: Okej, men kom ihåg att jag mest kommer att köra Brawl! Några meleematcher kan vi iaf spela! =) MM på typ X kr? =P

@S2H: Yes, I hope that too, but that will only work if Izaw joins our tournament and wants to bring his Capture Card...! (Because we don't have one! =/)

@Hudet: What do you mean? x)
3:16 PM Nov 28 2011 2011
JerkPhil

Jag kommer såklart också köra mest Brawl, men jag tröttnar snabbt på det! :P
Jag accepterar alla MMs i Melee. Alla summor.
Förutom mot Smasher89's Sheik och Marth!
3:29 PM Nov 28 2011 2011
xzx
Picture Perfect
xzx won a Screenshot of the Week Contest!xzx contributed to the Stadium community.

Testa att köra en annan karaktär då? ;) Kan känna på mig att enbart chain-grabba med DDD inte är så roligt...
3:32 PM Nov 28 2011 2011
Hudet
Tons of Damage

I mean at least the tourney is set. Hope we can come
3:33 PM Nov 28 2011 2011
xzx
Picture Perfect

Yeah, me too! ;) It would be great to meet ya!
6:07 PM Nov 28 2011 2011
Ecchi
Spread the Love

Jag kommer att fixa replay hacks på brawl innan jag sticker till eran turnering så att vi kan spara WF,LF och GF och sedan laddda upp på yt!
6:12 PM Nov 28 2011 2011
Ecchi
Spread the Love

And I can't attend Ragge's tournament unless it's on the holidays and I've already asked my parents for permission to go to your tournament so I think they won't let me go twice.
6:22 PM Nov 28 2011 2011
Hudet
Tons of Damage

We'll bring hacks as well if that's a problem. We have like 3-4 maybe
6:28 PM Nov 28 2011 2011
Ecchi
Spread the Love

Great! There are there anymore Norwegians coming?
3:29 AM Nov 29 2011 2011
CrimsonChild
People Know Me

I'll be coming as long as it's a weekend.
9:02 AM Nov 29 2011 2011
Hudet
Tons of Damage

we're all thinking the same as crim, and it'll be like ... 5 or something
1:06 PM Nov 29 2011 2011
Clefable
Clefable impressed a staff member by doing something smart.

"Mmm, håller verkligen med dig, too bad att Meleespelarna är såna Brawlhaters."
Det finns mycket hets från båda sidorna och ett bra sätt att komma över det är att blanda båda communityn. Melee är ett mer tävlingsinriktat spel som funkar bättre i sådana sammanhang, det går inte att komma ifrån, men det är sant att meleespelare i Sverige har en tendens att överdriva Brawls "dålighet".
Men som sagt, jag tror inte att det finns någon negativ aspekt med att ha melee som side-event. Ni kan fortfarande fokusera på ert main-event och kanske till och med begränsa hur mycket melee som får spelas, men det är klart att det är upp till er. Jag kan dock säga att blandade turneringar skulle vara ett stort steg framåt för båda communityn, framförallt Brawl-communityt. Som jag ser det är det nästan den enda chansen vi har att bilda en fungerande offline-scen.

Ragge, om du ska hålla den här smashfesten så skulle jag föreslå att försöka lägga den samtidigt som en stor meleeturnering (och naturligtvis på samma ställe) genom att kontakta en svensk TO och försöka arbeta dig till en delad turnering. Bara ett förslag.
1:13 PM Nov 29 2011 2011
ccst
Somebody's Watching Me
ccst helped a member with a problem.ccst keeps people entertained by hosting fun events.ccst won a Screenshot of the Week Contest!ccst contributed to the Stadium community.

Man this is going to be great! It's fun to see so many people hyping this! =D
The tournament has a limited number of attendees (maximum of 25-30), but we're going to make the tournamemt thread as soon as we have time (we have like 10 BIG things to do before we have our holiday, just saying). But we're not going to ignore this, in fact, this is the funniest school project I've ever done so far!

CrimsonChild; it's between Wednesday to Saturday, hope you can still come (and Finland!)... =/

Ecchi; that's the spirit!! =D

As it seems right now, we need TVs and hacked Wii's (if we're going to save the replays). Our Wii isn't hacked, so if we get enough Wiis then it will work. As of now, it seems like we have 4-5 TVs and 3 Wiis (Somo, Ecchi and JerkPhil (?)). If more people help us then we promise to give you a secret gift! The more, the better! ;)

And no, we DO NOT use the local's plasma TVs, they'll lag...

Got a question for you: Do you want the info in english or is it enough with swedish?
1:18 PM Nov 29 2011 2011
ccst
Somebody's Watching Me
ccst helped a member with a problem.ccst keeps people entertained by hosting fun events.ccst won a Screenshot of the Week Contest!ccst contributed to the Stadium community.

Clefable; vi vågar inte ta den risken än, och jag tror att vi kan få ihop en brawlscen utan Melee, det är jag nästan helt säker på. Men kan inte du pröva den idén, skulle kunna funka, varför inte testa?

"Melee är ett mer tävlingsinriktat spel som funkar bättre i sådana sammanhang, det går inte att komma ifrån", totally disagree, but whatever if we're going to discuss this too then write in my shoutouts or something LoL.

Clefable; tagga till du också, skulle vara kul! =D
1:32 PM Nov 29 2011 2011
xzx
Picture Perfect

Jag uppskattar dina thoughts Clefable, men:

1) Det finns mer hets från Meleespelarna än från Brawlspelarna. Jag hatar inte Melee. In fact så har jag inte sett någon brawlspelare "hata/ragea" på Melee (bortsett från ccst kanske...). Som sagt, problemet är Meleespelarna. De hatar Brawl, medan vi brawlspelare inte egentligen har något emot melee. Dat difference! =) Då det finns många meleeturneringar i förhållande till brawlturneringar så ska du säga det där till meleespelarna. Hoppas att du inte blir ragead... (seriöst!)

2) Vem/Vad säger att Melee är mer tävlingsinriktat än Brawl? Själv ser jag båda spelen som lika bra tävlingsspel, men att man får välja vad man vill satsa på. Så snälla, säg inte sånt! =P

3) Brawlspelarnas hat mot melee < ("är mindre än") Meleespelarnas hat mot Brawl. Det är det som är problemet. Sadly.

4) Jag tycker heller inte att ha Melee som side-event är en dålig idé, MEN: a) Vårt projektarbete handlar om att skapa en Brawlturnering, inte en meleeturnering. Vi orkar bara fokusera på Brawl. Har man båda två är det lätt att man kanske inte hinner med så många turneringar. Turneringar tar mycket längre tid än vad man faktiskt tror. Därför satsar vi bara på Brawl!

b) Max ca 30 pers får komma, och då det finns betydligt fler meleespelare än brawlspelare är vi rädda för att meleespelarna blir den domenerande parten. Men detta är inte kärnan i det hela. Vi kan inte be (tvinga) meleespelare att delta i brawlturneringen. Det skulle liksom inte funkat så bra. Och då vi ska ha max ett Melee så blir det mindre spel per spelare (inte så kul för meleespelarna att vara ca 8 pers vid en tv). Det skulle ju inte vara så kul om det kom 8 styckna som vill köra melee och att det bara finns en tv för melee. Vi begränsar melee till max en tv, och så får det vara (meningen är inte att vara taskiga mot såna som vill köra melee; anledningen är att brawl ska vara det dominerande spelet)!

c) Att blanda turneringar kan vara tidskostande, och som sagt så vill inte meleespelarna ha något med brawl att göra.

d) Offlinescenen för melee är redan väldigt bra, det är brawlscenen offline som behöver skärpas. Jag ser inget direkt fel på att blanda båda communtyn (för det är verkligen en jättebra idé), men för meleespelarna så är brawl och melee som olja och vatten.

Sverige har redan en meleescen, men saknar en brawlscen, och det är det jag tycker vi ska fokusera på! Och det är det som vårt projektarbete handlar om! Sedan är det i8nte fel med melee, jag vill också köra det lite grann, men det är brawl som får vara bossen nu! ;P
2:56 PM Nov 29 2011 2011
Ecchi
Spread the Love

Hihihihih, I know what the secret gift is! ;3
5:41 PM Nov 29 2011 2011
Clefable
Clefable impressed a staff member by doing something smart.

1. Desto mer anledning för oss att ta initiativet! Meleespelare kommer aldrig att göra en turnering med både brawl och melee, för att de inte gillar brawl. Om vi kan vara mogna i den här situationen och göra en turnering med båda spelen så finns det större chans att de inser att de allt hets är onödigt och på så sätt kanske de också börjar hosta turneringar med båda spelen.
Vi kommer ingen vart om vi inte tar initiativet, för meleespelarna kommer aldrig att göra det.

2. Fast det är sant. Självklart så får man själv tycka vad man vill, men ur en objektiv synpunkt är melee ett mycket bättre tävlingsspel än brawl. Men jag vet inte om vi ska ta den debatten här.

3. Det är helt irrelevant. Eller rättare sagt, som jag försökte beskriva förut så tycker jag att det stöder mina idéer mer än något annat.

4. a) Jag förstår att det är det som ert projektarbete handlar om, och det är självklart ni som bestämmer över det. Men jag vet inte riktigt, side-events brukar inte vara så komplicerade. Om ni frågade nu så skulle ni kanske till och med skulle kunna hitta någon på sfs som skulle kunna sköta det åt er.
b) Det är just därför ni skulle ha en regel som, ja, tvingar alla som ska delta i side-eventet att delta i main-eventet med. Jag förstår inte varför det inte skulle fungera, det används ofta i turneringar. Om meleespelarna vill spela melee under en brawlturnering så får de delta i brawlturneringen. De behöver inte ta den seriöst, men de ska ändå delta.
Det är ju inte heller nödvändigt att begränsa antalet tvs. Genom att göra melee till side-event med lite extra regler behöver du inte en sådan tv-regel, då alla redan kommer att delta i brawl-turneringen. Du skulle säkert kunna få meleespelare att ta med egna tvs, om du lyckades övertala dem att hosta en meleeturnering som side-event.
Sedan är det ju ett problem att bara 30 pers får komma, men som det ser ut nu tvekar jag på att ens 10 svenska spelare kommer dit. Hade turneringen hostats när ni just hade skapats så hade jag kunnat tänka mig att 10-20 pers hade kommit, men nu har intresset svalnat oerhört mycket.
c) Detta är helt sant. Hela min lilla teori bygger ju på att någon i melees community skulle vilja hosta ett side-event, och som det ser ut nu är det inte jättetroligt att det händer.
d) Också helt sant. Men jag tror ändå att det är värt ett försök. Jag tvekar nästan på att meleespelarna skulle tacka nej till en turnering med betalad lokal.

Jo, ni ska ju självklart inte fokusera på att förbättra meleescenen, men kanske använda er av deras scen för att växa själva?

"Clefable; vi vågar inte ta den risken än, och jag tror att vi kan få ihop en brawlscen utan Melee, det är jag nästan helt säker på. Men kan inte du pröva den idén, skulle kunna funka, varför inte testa? "
Jag ser inte var risken är, men okej. Jag tvekar på att det går att få ihop en brawlscen utan melee i sverige, då vi inte ens har tio aktiva wi-fi-spelare.
Jag vet faktiskt inte om jag skulle orka att pröva det, för jag är ganska lat egentligen. Aja

"Clefable; tagga till du också, skulle vara kul! =D "
Skulle gärna tagga, men som det ser ut nu kommer jag nog inte kunna attenda, tyvärr. Men det kan säkert ändras.
10:31 AM Nov 30 2011 2011
xzx
Picture Perfect

1) Nope, Meleespelarna får göra det. De kan sin sak. Jag är heller inte tillräckligt erfaren för att göra något sånt.

2) Fast du kan ju inte veta att melee är ett bättre tävlingsspel än brawl? Bevisar du det så är det en annan sak. Det du inte verkar förstå är att det beror på vad man satsar på. Om vi ska diskutera vilket spel som är mest tävlingsinriktat så ska alla från och med nu byta fightingspel till Street Fighter. Det anses vara bland de bästa tävlingsinriktade fightingspel. (aka det beror på vad man själv tycker, därför tycker jag inte att man ska säga att det ena är mer tävlingsinriktat än det andra - ingen logik faktiskt.) Så snälla, don't say sh*t like that! 0_=

4) Återigen, inga side-events på vår turnering. Det ingår inte i projektplanen.

4 b) Nope, vi vill inte som sagt tvinga andra meleespelare till att delta i brawlturneringen. Känns... får bara en konstig känsla av det hela. Det är ju vår första turnering ever trots allt...
Grejen är att vi inte ens har läckt ut info än om turneringen. Den riktiga hypen eller intresset kommer att veckas då. Kolla bara på Ragges turnering, intresse finns ju fortfarande trots att detta har pågått i snart ett halvår! Men vi får slälvklart se.

Som sagt, inga side-events, one melee only. Period.
10:59 AM Nov 30 2011 2011
ccst
Somebody's Watching Me

Alltså bara inse detta: Ingen Melee-turnering på vår turre. End.

Hypen kommer ju börja när vi väl har lagt upp turneringssidan + att folk inte uppmärksammar Ragges turre (exempelvis att vi säger att vi ska hosta en turnering här).

Hoppas du kan attenda!
11:30 AM Nov 30 2011 2011
Hudet
Tons of Damage

"CrimsonChild; it's between Wednesday to Saturday, hope you can still come (and Finland!)... =/"
=/ typical and unfortunate, because I don't think we'll come for only one day. Even within our own country we don't travel longer than one hour unless it's a full week-end event, and I doubt that me and the others can skip school for a smashfest
Page: 1 9 · 16 17 18 19 20 ·

Quick Jump
rss