|
1. Desto mer anledning för oss att ta initiativet! Meleespelare kommer aldrig att göra en turnering med både brawl och melee, för att de inte gillar brawl. Om vi kan vara mogna i den här situationen och göra en turnering med båda spelen så finns det större chans att de inser att de allt hets är onödigt och på så sätt kanske de också börjar hosta turneringar med båda spelen. Vi kommer ingen vart om vi inte tar initiativet, för meleespelarna kommer aldrig att göra det.
2. Fast det är sant. Självklart så får man själv tycka vad man vill, men ur en objektiv synpunkt är melee ett mycket bättre tävlingsspel än brawl. Men jag vet inte om vi ska ta den debatten här.
3. Det är helt irrelevant. Eller rättare sagt, som jag försökte beskriva förut så tycker jag att det stöder mina idéer mer än något annat.
4. a) Jag förstår att det är det som ert projektarbete handlar om, och det är självklart ni som bestämmer över det. Men jag vet inte riktigt, side-events brukar inte vara så komplicerade. Om ni frågade nu så skulle ni kanske till och med skulle kunna hitta någon på sfs som skulle kunna sköta det åt er. b) Det är just därför ni skulle ha en regel som, ja, tvingar alla som ska delta i side-eventet att delta i main-eventet med. Jag förstår inte varför det inte skulle fungera, det används ofta i turneringar. Om meleespelarna vill spela melee under en brawlturnering så får de delta i brawlturneringen. De behöver inte ta den seriöst, men de ska ändå delta. Det är ju inte heller nödvändigt att begränsa antalet tvs. Genom att göra melee till side-event med lite extra regler behöver du inte en sådan tv-regel, då alla redan kommer att delta i brawl-turneringen. Du skulle säkert kunna få meleespelare att ta med egna tvs, om du lyckades övertala dem att hosta en meleeturnering som side-event. Sedan är det ju ett problem att bara 30 pers får komma, men som det ser ut nu tvekar jag på att ens 10 svenska spelare kommer dit. Hade turneringen hostats när ni just hade skapats så hade jag kunnat tänka mig att 10-20 pers hade kommit, men nu har intresset svalnat oerhört mycket. c) Detta är helt sant. Hela min lilla teori bygger ju på att någon i melees community skulle vilja hosta ett side-event, och som det ser ut nu är det inte jättetroligt att det händer. d) Också helt sant. Men jag tror ändå att det är värt ett försök. Jag tvekar nästan på att meleespelarna skulle tacka nej till en turnering med betalad lokal.
Jo, ni ska ju självklart inte fokusera på att förbättra meleescenen, men kanske använda er av deras scen för att växa själva?
"Clefable; vi vågar inte ta den risken än, och jag tror att vi kan få ihop en brawlscen utan Melee, det är jag nästan helt säker på. Men kan inte du pröva den idén, skulle kunna funka, varför inte testa? " Jag ser inte var risken är, men okej. Jag tvekar på att det går att få ihop en brawlscen utan melee i sverige, då vi inte ens har tio aktiva wi-fi-spelare. Jag vet faktiskt inte om jag skulle orka att pröva det, för jag är ganska lat egentligen. Aja
"Clefable; tagga till du också, skulle vara kul! =D " Skulle gärna tagga, men som det ser ut nu kommer jag nog inte kunna attenda, tyvärr. Men det kan säkert ändras.
|